כיצד מבצעים פינוי גג אסבסט?

גג אסבסט הינו סוג של גג בעל חומר מסוג אשר על פי תקנות המשרד להגנת הסביבה במדינת-ישראל יש לפרק אותו, משום שחומר האסבסט מוגדר כחומר מסוכן אשר יכול להשפיע באופן שלילי הן על בריאותו של הפרט והן על הסביבה. זאת, מכיוון שסיבי האסבסט המינרלי אשר שימשו בעבר לצרכי בנייה או למטרות בידוד (כמו באמצעות גגות) נישאים באוויר ועשויים להישאף על ידי האדם ולגרום לבעיות בריאות אקוטיות. אי לכך, ההנחיה כיום היא להסיר מפגע זה מתוך רצון למנוע חשיפה לחומר המסוכן ולהשפעותיו.

כיצד מתבצע תהליך פירוק של גג אסבסט?

תהליך פירוקו של גג האסבסט זהו תהליך מורכב, אשר צריך להיעשות על ידי אנשי מקצוע שעברו הכשרה והוסמכו על ידי המשרד להגנת הסביבה (בהתאם לחוק האסבסט הישראלי). אנשי מקצוע אלו צריכים לבצע את עבודת פירוק ופינוי גג האסבסט בצורה מבוקרת ובטיחותית, תוך שימוש בעזרים ובחליפות מגן על מנת להימנע מפני חשיפה לסיבי האסבסט המסכנים.

לאחר הפירוק המבוקר, על הצוות המיומן לארוז את חומר האסבסט בצורה ייסודית וייחודית בתוך שקיות מיוחדות ולאחר מכן להיפטר מחומר זה באתרי פינוי פסולת מוכרים בהתאם לתקנות במדינת ישראל. כאמור, פירוק גג האסבסט הינו חיוני, אבל חשוב שהוא יעשה על פי התקנים בכדי להבטיח את בריאות הציבור.

כיצד נבצע את תהליך הפינוי בצורה בטיחותית?

בכדי להבטיח שמירה מפני נזק מינימלי במהלך תהליך פינוי ופירוק האסבסט, ראשית עלינו לסקור ולזהות בצורה נכונה את מיקומו של האסבסט במרחב שבו אנו נדרשים לבצע את העבודה. למשל, האסבסט יכול להיות על אריחי תקרה או על פני חומרי בניין אחרים. לאחר ניטור נכון של מיקומו של האסבסט עלינו להשתמש במקדמי בטיחות מתאימים בכדי לשמור על צוותינו מפני חשיפה לאסבסט. לרבות: סרבל ייעודי, כפפות ומיכל נשימתי מיוחד.

בנוסף לכך, שימוש בקבלן אסבסט מוסמך שיבצע את הפירוק והפינוי יאפשר לכם להיות בראש שקט בעת ביצוע הפרויקט. זאת, מכיוון שקבלים אלו כפי שנכתב מעלה, עברו הכשרה מקיפה והם מודעים לקריטריונים הנדרשים מהם בתחום הבטיחות. חשוב שתקפידו על כך, כי חברה שאינה מוסמכת בתחום האסבסט עלולה להחמיר את מפגע הבטיחות ולסכן אתכם. לא זו אף זו, קבלן אסבסט מוסמך ידאג לפינוי החומר המסכן כראוי במטרה למנוע סיכונים בריאותיים פוטנציאליים.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לשיחת ייעוץ חינם